شایع ترین علت ناباروری در مردان چیست؟
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

از هر پنج مردی که مبتلا به واریکوسل می‌شوند، یک نفر نابارور خواهد بود.

میزان آگاهی زنان در مسائل بهداشت باروری بسیار بیشتر از مردان است.علت این امر هم آن است که زنان بیشتر از رسانه‌های عمومی بهره می‌برند و گوش ‌شنواتری دارند و اطلاعات آنها در خصوص باروری، شانس باروری و عوامل مخل ایجاد ناباروری بیشتر از مردان است.

از آنجا که ناباروری در میان زوج‌های جوان شایع است و ۱۵ درصد آنها را گرفتار می‌کند، نقش زنان در هدایت خانواده، حرکت به سمت رفع مشکل و استفاده از روش‌های درمانی جدید بسیار مهمتر از مردان است.

مردان مسئول بروز نیمی از ناباروری‌ها هستند و درصد عمده‌ای از طلاق‌ها به علت ابتلا به ناباروری‌ها اتفاق می‌افتد:‌ شایع‌ترین علت بروز ناباروری در مردان «واریکوسل» یا واریس عروق بیضه است.

 البته در بسیاری از موارد هم‌ ممکن است نتوانیم ناباروری را علت‌یابی کنیم. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، برخی شغل‌ها و عوامل محیطی خطرزا چون گرمای زیاد و مانند آن نیز می‌توانند در بروز ناباروری در مردان نقش داشته باشند.

به عنوان مثال در افرادی که صاحب مشاغلی نظیر آسفالت‌کاری و نانوایی بوده و مدام در معرض هوای گرم قرار دارند، خطر بروز آسیب به نطفه یا اسپرم وجود دارد و آسیب به نطفه نیز از نشانه‌های ناباروری در مردان است.



«واریکوسل» یا واریس عروق بیضه قابل درمان است.

واریکوسل می‌تواند حرکت نطفه را کند کند و در نهایت باعث ناباروری شود، البته واریکوسل در نیمی از موارد به کمک جراحی بهبود می‌یابد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب